Spirit One

This post has already been read 1003 times!

miejsce budowy: Kanter Yachts – Kanada
projekt: Jay Benford
rok budowy:
port macierzysty: Gdańsk
typ jachtu: Kanter-Benford 65
typ ożaglowania: slup
materiał: aluminium, wnętrze drewno tekowym i czereśniowe
długość: 65 stóp
szerokość: 4,69 m
zanurzenie: 2,04 m
powierzchnia ożaglowania: 235 m²
żagle: rolowana genua, rolowany fok na małym sztagu, grot, spinaker
liczba koi: 10
silnik: Yanmar, 140 KM turbo
zbiornik paliwa: 1 700 l
zbiornik wody: 750 l
wyposażenie:
obsługa: dwa stanowiska sterowania, elektryczny kabestan, hydrauliczne kabestany do obsługi żagli przednich, hydrauliczny obciągacz bomu, ster strumieniowy, winda kotwiczna
elektronika: raymarine E-80 Chartplotter/GPS/Radar, sonda, wiatromierz, autopilot, MF/HF radio Icom, VHF radio Icom, Inmarsat Tracphone F55
bezpieczeństwo: Epirb ACR Electr. Sat. 406, tratwa ratunkowa, kamizelki ratunkowe, automatyczna gaśnica w maszynowni
wnętrze: ogrzewanie, klimatyzacja, lodówka, zamrażarka, kostkarka do lodu, pralka, suszarka

właściciel/armator: Nautical Expeditions Sp. z o.o. Wrocław

 

 

wyprawy polarne:
2011 – Spitsbergen

2012 – Grenlandia Zachodnia

2013 – Spitsbergen

 

4 lutego 2014 r. w pobliżu wybrzeża portugalskiego s/y Spirit One na skutek awarii hydraulicznego układu sterowania stracił manewrowość i, znoszony na skały, sztrandował na skrawku piaszczystej plaży otoczonej klifem.

Załoga wyszła bez szwanku. Jacht z drobnymi uszkodzeniami. Spirit nie wytrzymał jednak na skalistym wybrzeżu sztormów, jakie przetoczyły się po Atlantyku. Jacht nie wróci już na morze.

s/y Spirit One nosił polską banderę od 13.06.2010 r. Za rufą zostały Stany Zjednoczone, Nowa Szkocja, Spitsbergen, Grenlandia, Islandia, Wyspa Niedźwiedzia, Jan Mayen, Wyspy Zielonego Przylądka, Senegal, Gambia. Ostatni port Cascais Portugalia.

 

 

 

źródło:
www.spiritone.pl

 

 

This post has already been read 1003 times!

Dodaj komentarz