Banaszek Ewa

This post has already been read 146 times!

Ewa Banaszek – jachtowy sternik morski – hm… bo urlopu mało i jakoś nie starcza go na własne prowadzenie jachtów, do roku 2016: 4000+ stażu morskiego, 19000+ mil morskich; żeglować na poważenie zaczęła w 2009 r. i szybko przekonała się, że najwięcej frajdy sprawia jej pływanie w rejonach zimnych i rzadko odwiedzanych. Trafiła najpierw na Spitsbergen i Wyspę Niedźwiedzią, potem wody Morza Białego i Barentsa, Grenlandię, a wreszcie opłynęła przylądek Horn, dotarła na Antarktydę i za południowe koło podbiegunowe. Na co dzień manager w sektorze finansowym, coraz częściej żartuje, że jej drugim zawodem stała się logistyka w żeglarstwie: wspierając organizację i działając jako dział brzegowy trzech żeglarskich wypraw w Arktykę, nauczyła się załatwiać rzeczy niemożliwe i wróżyć z map meteorologicznych.
 

wyprawy polarne:
2011 – Isfuglen do Grenlandii Zachodniej; funkcja: oficer wachtowy, III etap Stavanger – Reykjavik (kapitan: Marcin Sikora)

2012 – Hi Ocean One na Spitsbergenie; funkcja: I oficer, etap Longyearbyen-Tromso (kapitan: Maciej Sodkiewicz)

2013 – Barlovento II w Rysyjskiej Arktyce; funkcja: I oficer, etap IV Murmansk – wyspa Waygach – Archangielsk (kapitan: Maciej Sodkiewicz)

2014 – Barlovento II – Lodowe Krainy (Islandia – Jan Mayen – Grenlandia Wschodnia – Spitsbergen); funkcja: II oficer, etap III Reykjavik – Tasiilaq – Skagastroend (Islandia) (kapitan: Tomasz Kulawik)

2015 – Isfuglen na Georgii Południowej; funkcja: I oficer etapu 14 (Ushuaia – Antarktyda – Ushuaia; kapitan Władysław Mierzecki)

2015 – Barlovento II na Svalbardzie: funkcja I oficer (Longyearbyen – wschodni Svalbard – Austefonna – granica lodu – Longyearbyen; kapitan Maciej Sodkiewicz)

2016 – Alaska; funkcja: I oficer, etap I Vancouver – Juneau (kapitan Maciej Sodkiewicz)

2016 – Balovento II do Grenlandii Wschodniej; funkcja: kapitan etapu IV (Islandia – Wyspy Owcze – Stavanger)

 

 

źródło:
Ewa Banaszek

 

This post has already been read 146 times!